СБОРНИК С ДОБРИ ПРАКТИКИ 2023
Description

Сборникът с добри практики в дейността на администрацията за 2023 г.съдържа 42 практики от администрациите в цялата страна в следните категории:

Undefined
Details



Barometer of Engagement 2023
Description

Fifth National Survey on the Attitudes of Civil Servants in Bulgaria's Public Administration.

The translation of this document was made by AI enabled technologies - DeepL Translator .

English
Details



Digitalization in training of public administration personnel
Description

A collaborative study between institutions responsible with training of public administration personnel analysing challenges of digitalization due to globalization, European and international trends and involving concepts of training in public administration. It emphasizes setting precise objectives, investing in technology and human resources, and fostering international cooperation for improved public services and sustainable development.

English
Details



RESEARCH FOR THE LEVEL OF DIGITAL COMPETENCE OF EMPLOYEES IN THE STATE ADMINISTRATION
Description

In the framework of the project "Digital Transformation in Education - Digital Competence and Learning" an IPA team conducted a research on the digital competence of state administration employees. The main objective was to identify the level of digital competence and to develop a training programme for state employees based on the research.

English
Details



Methodology for studying the administrative capacity of the public administration based on reflective indicators and assessment of the administration's capacity for 2022
Description

The administrative capacity of public administrations to deliver good governance has become a popular subject of research, evaluation, and training over the last 20 years and the Institute of Public Administration, established in 2000, has played no small part in this.

English
Details



ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗА УСТОЙЧИВОСТ НА МОДЕЛА CAF
Description

Въпроси на които следва да се отговори в презентацията:

1. От кои фактори зависи устойчивостта на модела;

2. Какви механизми за по-висока ангажираност и мотивация на членовете на екипа са възможни;

3. Как да регламентираме задължителното въвеждане на CAF и нормативно отчитане на Плана за подобрение.

Undefined
Details



Impact of CAF on Human Resource Management and People
Description

Report on results of the study conducted during the Slovenian Presidency of the CEU.

Objective: Getting insight into the effects of CAF implementation on Human Resource practices of public sector organizations.

Undefined
Details



Опитът по CAF в Белгия
Description

Пътят към CAF2020:

• Работна група по CAF Талин - 28/9/2017 – Решение да се разработи нова версия

• CAF събитие в София - 29/4/2018 – Събрани входни данни от 160 участници

• Работна група по CAF в София - 20/4/2018 - Консенсус за пътна карта за CAF 2020 - Адаптиран въпросник по CAF - Събрани допълнителни входни данни от национални консултанти

• Основна CAF група видео конференция - 15/6/2018 – Решение за по-нататъчно развитие на CAF 2020

• Работна група по CAF в Брюксел - 3/7/2018 – Решение за първа работна версия на CAF 2020

Undefined
Details



Държавна агенция "Архиви" - пазител на документалната памет
Description

Сформиран екип по самооценка от служители на различни длъжностни нива от централна администрация и териториалните структурни звена, включително ръководителите на двата синдиката в Агенцията.

Създадена споделена папка с доказателствения материал за портфолиото.

Проведена анкета за проучване на удовлетвореността на служителите в процеса на извършване на самооценка.

Undefined
Details



МОДЕЛ НА „ОБЩА РАМКА ЗА ОЦЕНКА“ (CAF) В ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ „ЖЕЛЕЗОПЪТНА АДМИНИСТРАЦИЯ“
Description

КЛЮЧОВИ ПРЕДПОСТАВКИ ЗА УСПЕШНОТО ВЪВЕЖДАНЕ НА CAF:

1. Воля на висшето ръководство

2. Правилно подбран екип

3. Прецизен функционален анализ

4. Ефективен вътрешен одит

5. Въведена система за управление на качеството

Undefined
Details