Форма за търсене

Нови курсове – „Колаборативни иновации в управлението на администрацията“

 

През м. май започна провеждането на обучения по един от новите електронни курсове на ИПА  – „Колаборативни иновации в управлението на администрацията“. Курсът е разработен и се провежда по проекта „Дигитална трансформация в обучението – дигитална компетентност и учене“. Целевата група включва служители на ръководни длъжности в централната и териториалната администрация, както и ръководители на екипи. 

Водещи и автори на курса са Антон Вълков и Анна Димитрова - обучители и консултанти, практици на международната мрежа Participatory Leadership от 2012 г., пионери в прилагането на методите ѝ в България. Подходът  на  колаборативните  иновации,  наричан  още  “лидерство  на  участието”  се  използва  широко  в  институциите на ЕС и публични администрации в страните членки,  както за подобряване на вътрешната ефективност, така и в работата им с граждани и други заинтересовани страни.

Снимка: www.openspace-collective.com

Този  курс  разглежда  диалога  и  в  частност  работните срещи като мощен инструмент за осъществяване на промяна в организациите. Изследват се подходи, чрез които ръководителите могат да извадят наяве т.нар. “колективна интелигентност” на своите екипи - при генерирането на нови идеи, взимането на групови решения и като цяло за ангажирането на хората да вложат енергия и отдаденост в работата си.

Обучението е с висока степен на интерактивност и всяко издание се адаптира спрямо конкретните въпроси и казуси на участниците, които имат възможност да приложат наученото в практиката, след което да получат обратна връзка от лекторите.

Ето мнения на участници в групите, които споделят какво в проведеното обучение им харесва:

  • „Намирам обучението за интересно, практически насочено, с възможности да се приложат част от методите още по време на обучението и да се чуят работещи практики от колеги от други администрации. Харесах темата, лекторите и методите, които използваха.“
  • „Целеполагането и работата в екип, умението за разгръщане на потенциала на членовете на екипа във връзка с решаването на конкретен казус.“
  • „Възможността да общувам с други професионалисти от различни направления и администрации, да обменя идеи и опит с тях.“

„Хареса ми структурирането на темите, които ще са в помощ на работата и особено за ангажиране на пълния потенциал на колегите ми за вземане на важни решения, за работна среда на откритост, сътрудничество и диалог.“

чИПА