Безхартиено счетоводство

Alt
Наименование на администрацията: 
Община Банско
Година на кандидатстване: 
2022
Неaктивна
Период на провеждане от: 
01 Януари 2022
Период на провеждане до: 
01 Март 2022
Резюме

В Общинска администрация Банско всички плащания се инициират, чрез набор от вътрешни документи, който следва да бъдат одобрени от представител на управлението и финансист. Преди всеки служител си придвижваше преписките, като се налагаше обикалянето на ръководството за разрешаване на разхода. В момента всичко това се извършва електронно. Служителя инициирал разхода съставя електронно досие и чрез информационна система и схеми за одобрение документите се придвижват между ръководството и другите структурни звена. Като финална стъпка – служителят, инициирал разхода, получава обратна информация и във всеки момент може да провери напредъкът на преписката си, вкл. дали и кога е извършено плащане и ако му е необходимо да представи платежен документ на някоя институция. Така не се прекъсва и работният процес на ръководството за разрешаване на разходите. Те проверяват документите в удобно за тях време.

 

 

Практиката е насочена към подобряване на административните процеси и надгражда безхартиения документооборот.

Намаляване на разхода на хартия, класьори, тонер. Намаляване обема използван в архива и по-лесно търсене на необходимата ни информация с въвеждането на електронни досиета за осчетоводените стопански операции. Опазване на околната среда.

Всичко започна с идеята за надграждане на безхартиения документооборот в администрацията, след това си начертахме плана за действие и начина за изпълнението, оценихме бъдещите ползи и пристъпихме към реализирането й.

Практиката се прилага самостоятелно, но е относима към организации от публичния и частния сектор.

 

За повече  информация: https://www.ipa.government.bg/sites/default/files/sbornik_dp_22_preview_13.3.pdf

Лице/а за контакт
Елена Драгосинова
Началник отдел „Счетоводство“
Адрес на институцията: 
гр.Банско, пл. „Никола Вапцаров“ 1