СБОРНИК С ДОБРИ
25 Януари 2024
Публикуван е Сборникът с добри практики от конкурса на ИПА
ИПА публикува Ръководство за процеса на прилагане на модел CAF в българската администрация.
Това е най-новото издание на ИПА, разработено от Националния ресурсен център по CAF - специално за българските организации с амбиции да прилагат Европейския
Въпроси на които следва да се отговори в презентацията:
1. От кои фактори зависи устойчивостта на модела;
2. Какви механизми за по-висока ангажираност и мотивация на членовете на екипа са възможни;
3. Как да регламентираме
Report on results of the study conducted during the Slovenian Presidency of the CEU.
Objective: Getting insight into the effects of CAF implementation on Human Resource practices of public sector organizations.
Направеното проучване на работата на СРЗИ по време на кризата идентифицира:
• Основни области на въздействие на кризата върху организацията
• Основни действия, практики и иновации на СРЗИ за справяне с кризата – с оглед устойчивост.
Пътят към CAF2020:
• Работна група по CAF Талин - 28/9/2017 – Решение да се разработи нова версия
• CAF събитие в София - 29/4/2018 – Събрани входни данни от 160 участници
• Работна група по CAF в София - 20/4/2018 - Консенсус за пътна
За периода 2019-2021 г. общо 32 администрации в страната са получили подкрепа от Института по публична администрация в процеса по внедряване на модела CAF.
ДАБ при МС е сред първите избрани 12 администрации за внедряване на модела CAF.
В презентацията е описан опитът на Националния център за Информация и Документация като потребител на CAF.
Сформиран екип по самооценка от служители на различни длъжностни нива от централна администрация и териториалните структурни звена, включително ръководителите на двата синдиката в Агенцията.
Създадена споделена папка с доказателствения материал за
КЛЮЧОВИ ПРЕДПОСТАВКИ ЗА УСПЕШНОТО ВЪВЕЖДАНЕ НА CAF:
1. Воля на висшето ръководство
2. Правилно подбран екип
3. Прецизен функционален анализ
4. Ефективен вътрешен одит
5. Въведена система за управление на качеството
Презентацията представя основни изводи и препоръки при прилагане на модел CAF в организацията, натрупани в практиката.
Процесът и начинът на прилагане на модел CAF в организацията следва да е извършен правилно и качествено – съобразно препоръчаните фази и стъпки в Насоките за прилагането на инструмента.
An overview of the multi-country OECD project funded by the European Commission (DG REFORM) and in collaboration with EIPA and KDZ. The project is designed to identify and explore lessons learned in resilience during the covid pandemic through:
Процедурата за външна обратна връзка на CAF има за цел подкрепа на организацията за ефективното прилагане на CAF и за продължаване на усилията в бъдеще по управление на качеството.
Презентацията представя опитът на екипа на РЗИ-Монтана при внедряването на Европейския модел за качество в публичната администрация - Обща рамка за оценка (Common Assestment Framework - CAF), което стартира през м. ноември 2018 г.
Introducing Quality Management System in Croatian Public Administration for increasing the efficiency of public administration by optimizing and standardizing business processes and introducing quality management systems in public administration.
The presentation showcases the results of lessons learned form 11 case studies.
В презентацията са разгледани факторите, които оказват определящо влияние върху прилагането на CAF, с отправяне на препоръки за мерки за подобрение на ефективността, ефикасността и устойчивостта при прилагането на модела.
EIPA CAF Resource Centre is in contact with international bodies like European Comission, EU agencies and other and support the CAF network of national correspondentsby assisting them. More details for its role are given in the presentation.
Experoence of CAF in Belgium. A presentation by Isabelle Verschueren, DG Budget and Policy Evaluation, Belgium presented during the First Annual Meeting of CAF Users in Bulgaria.
Проучване на ефективността, ефикасността и устойчивостта на модела за качество „Обща рамка за оценка CAF“ сред администрациите, внедрили го в периода 2017 г. – 2020 г.
Over the years, the CAF has evolved and grown to become the well-known quality model for the public sector that it is today.
This document will serve as a response to the emerging challenges and as a guideline
ИНТЕРАКТИВЕН СБОРНИК С ДОБРИ ПРАКТИКИ ПО CAF
Това е второто издание на Сборника с добри практики, който популяризира резултатите от внедряване на модела CAF администрации по проекти „Въвеждане на Общата рамка за оценка (CAF) в
Представяме Ви брой осми на специализирания електронен бюлетин CAF, в който може да прочетете повече за церемонията по връчване на етикет "Ефективен CAF потребител", която се проведе мес. септември 2021 г., както и актуални
Представяеме ви новата, пета по ред версия на модела CAF2020. Структурата ѝ е базирана на вече доказалия се модел от 2000 г. CAF е първият европейски инструмент за управление на качеството, специално пригоден за публичния сектор и
Представяме Ви брой седми на специализирания електронен бюлетин CAF, в който може да откриете новата версия CAF 2020 на български език както и добрата практика на Министерството на правосъдието. В броя може да се запознаете и с
Представяме Ви брой шести на специализирания електронен бюлетин CAF, в който ще се запознаете с напредъка по проекта и с новата ни рубрика „Добри български практики“ в прилагането на CAF в българската администрация. Издаването на бюлетина е част от
Във финалния за 2018 година брой на специализирания бюлетин на CAF, ви предлагаме основните резултати по проекта "Внедряване на общата рамка за оценка (CAF) в администрациите".
Изследването за перспективите за внедряване на Общата рамка за оценка (CAF) в България има следните цели:
да направи анализ и обобщение на постигнатите резултати от въвеждането на модела в целевите 48 администрации по проекта на ИПА; да представиТова издание представя и популяризира резултатите от пилотното внедряване на модела CAF в 48 администрации по проект „Въвеждане на Общата рамка за оценка (CAF) в администрациите” на Института по публична администрация, осъществяван с финансовата подкрепа
Във финалния за 2018 година брой на специализирания бюлетин на CAF, ви предлагаме основните резултати по проекта "Внедряване на общата рамка за оценка (CAF) в администрациите".
В брой 3 на нашия бюлетин може да прочетете за най-голямото събитие на CAF потребителите – 8-та среща, която събра над 160 участници в София. Ще се запознаете с представените на този висок форум български и чужди практики в прилагането на CAF. В бюлетина
Представяме Ви втори брой на специализирания електронен бюлетин за CAF – Общата рамка за оценка, създадена специално за публичната администрация. Издаването на бюлетина е част от дейностите по проект № BG05SFOP001-2.002-0001 „Въвеждане на Общата рамка за
Представяме ви българския превод на ръководството "Управление на качеството с CAF в образователния сектор" (Quality managment with CAF in the educational sector), осъществено по проект „Въвеждане на Общата рамка за оценка (CAF) в администрациите“,
Институтът по публична администрация (ИПА) Ви представя първи брой на специализирания електронен бюлетин за CAF – Общата рамка за оценка, създадена специално за публичната администрация. Издаването на бюлетина е част от дейностите по проект № BG05SFOP001-2
Целта на това ръководство и насоките в него е да подкрепи работещите в публичните администрации в ежедневната им работа по предоставяне на качествени услуги. Хиляди организации в цяла Европа вече са започнали тяхното „пътуване към съвършенство“ с модела
Настоящото изследване обхваща организации в целия публичен сектор и описва с подробности различните добри практики, внедрени в 20 организации от 13 различни страни. Самооценката на организациите от публичния сектор, като се използва огледалото за цялостно
“Да възприемем и приложим добрите практики и решения в административната дейност” – това е посланието, което Институтът по публична администрация отправя към ръководители и служители в българската администрация с проведените в периода 2014–2015 година
Целта на това ръководство и насоките в него е да подкрепи работещите в публичните администрации в ежедневната им работа по предоставяне на качествени услуги. Хиляди организации в цяла Европа вече са започнали тяхното „пътуване към съвършенство“ с модела